Runowo – młodzieżowy obóz airsoftowy


Szczegóły wydarzenia


Obóz survivalowy dla młodzieży 2018

Obóz kierowany jest do osób w wieku 14-18 lat (osoby starsze prosimy o kontakt @) lubiących aktywny wypoczynek oraz posiadających dobrą kondycję psychofizyczną. Naszym celem jest przygotowanie młodzieży do bardziej złożonych scenariuszy (m.in. typu MilSim) oraz przygotowanie do prowadzenia własnych drużyn airsoftowych i konfrontacji z przeciwnymi drużynami. Staramy się, by program obozu militarnego dla młodzieży był jak najbardziej intensywny i zawierał tylko potrzebne, treściwe i praktyczne szkolenia. Nasza kadra posiada ogrom zweryfikowanego w środowisku airsoftowym doświadczenia i jest znana z przystępnego podejścia do młodzieży. Podczas prowadzonych kolonii wojskowych dbamy o bezpieczeństwo uczestników owocującą bardzo małą liczbą kontuzji podczas zajęć.

Dwutygodniowy obóz airsoftowy dla młodzieży organizowany w czterech terminach:
24.06. – 07.07
08.07. – 21.07
22.07 – 04.08
05.08 – 18.08

Program obozu podzielony na:

  • Etap szkoleniowy – ogólnorozwojowe szkolenie lekkiej piechoty.
  • Etap milsimowy z ciągiem scenariuszy na autorskich zasadach milsimowych.
  • Obóz zakończony jest 12 godzinnym scenariuszem LARP osadzonym w uniwersum Stalkera.

Etap szkoleniowy

Zajęcia na obozie militarnym rozpoczynamy od zapoznania się z regulaminem ośrodka, poligonu oraz pola walki. Następnie odbywa się szkolenie BHP i pierwszej pomocy oraz nauka bezpiecznego posługiwania się używanym wyposażeniem. W części wprowadzającej uczestnicy kolonii wojskowych poznają także psychologię pola walki oraz i poznają podstawy zajęć taktycznych.

  • Nauka działań patrolowych, szturmowych, defensywnych, rozpoznawczych, organizacji zasadzek, punktów obserwacyjnych, baz…
  • Nawigacja – szkolenie z nawigacji taktycznej, używanie mapy i kompasu, nawigacji satelitarnej. Koordynowanie działań w układzie UTM.
  • Komunikacja – Nauka łączności radiowej i obsługi radiostacji oraz komunikacji niewerbalnej za pomocą znaków ręcznych. Niestandardowe sposoby komunikacji.
  • Strzelectwo dynamiczne – praca nad technikami strzeleckimi, skróceniem czasu reakcji i celności, strzelectwo w improwizowanych postawach.
  • CQB – przygotowanie do walki na krótkich dystansach, w ograniczonej przestrzeni, w budynkach i terenie zabudowanym. Elementy działań antyterrorystycznych.
  • Walka nocna – walka w warunkach ograniczonego oświetlenia, techniki i taktyki walki w takich warunkach, nauka zastosowania i obsługi noktowizji (1+ i 3 generacja) oraz termowizji.
  • Szkolenie osobiste – postawy strzeleckie, techniczne aspekty strzelectwa, ergonomia, odpowiedni dobór wyposażenia i jego konfiguracja, poruszanie się po polu walki, używanie osłon i zasłon, pokonywanie przeszkód, postępowanie w sytuacjach awarii.
  • Warsztaty survivalowe – Nauka przetrwania w strefie klimatów umiarkowanych.
  • Small unit tactics – battledrills na poziomie sekcji, drużyny, plutonu. Używanie podstawowych formacji, reakcje na kontakt, pokonywanie trudnego terenu i przeszkód terenowych.

Zakończenie etapu szkoleniowego

Po zakończeniu etapu szkoleniowego każdy uczestnik obozu survivalowego weźmie udział w teście kwalifikującym go na kurs doszkalający do wybranej funkcji w zespole: dowódcy drużyny, dowódcy sekcji, strzelca wyborowego, radiooperatora, sanitariusza, operatora repliki karabinu maszynowego, zwiadowcy, strzelca.

Etap MilSimowy

  • W trakcie tego etapu uczestnik stara się wczuć w operatora w trakcie działań bojowych.
  • Gra toczy się nieprzerwanie przez cały dzień z przerwami na posiłki.
  • Uczestnicy wykonując kolejne zadania starają się obronić swoją bazę, rozpoznać siły przeciwnika, osiągnąć przewagę taktyczną i ostatecznie go pokonać.
  • Misja obserwacji perymetru i obrony umocnionych pozycji.
  • Misje rozpoznawcze, patrole, zasadzki, zabezpieczenia terenu.
  • Long Range Recon Patrol z taktycznym nocowaniem – amerykańska racja MRE dla każdego uczestnika!
  • Nocny szturm na bazę wroga z użyciem noktowizji, pirotechniki, latarek taktycznych, laserowych wskaźników celu.
  • Rajd pojazdami militarnymi.

LARP Stalker’a na koniec obozu

Na koniec etapu MilSimowego rozgrywamy około dwunastogodzinny LARP stylizowanego na uniwersum STALKER’a przy współpracy z lokalnym środowiskiem ASG. Polecamy wyposażyć się w odpowiednią stylizację.

Zapewniamy:

  • repliki ASG (uczestnicy używający własnej repliki otrzymują zniżkę 200 zł);
  • pełne, wysokiej jakości mundury w kolorze olive (spodnie, bluza, kapelusz);
  • hełmy (repliki MICH 2000 i OPS CORE);
  • kamizelki taktyczne LBV, FLC, ALICE, ghillie suits;
  • wyposażenie specjalistyczne i drużynowe;
  • atestowane ochronniki słuchu, atestowany sprzęt alpinistyczny;
  • 3 pełne posiłki;
  • zakwaterowanie w pokojach 2-8 osobowych;
  • możliwość dokupienia okularów na miejscu;

Posiadamy repliki:

Uczestnicy kolonii wojskowych będą mogli skorzystać z naszych replik. W magazynach posiadamy: AR15 (w wersji M4A1, M4 z podwieszonym granatnikiem M203, M16) (G&G, Classic Army) G36C (CYMA) MG36 (JG) M14 SOCOM i EBR (G&G) M249 (Classic Army zmodyfikowane na HPA przez HPAirsoft.eu) M240 (Matrix zmodyfikowane na HPA przez HPAirsoft.eu) AK (AKMS, AKM, AK-74, AIMS) PKM (A&K zmodyfikowane na HPA przez HPAirsoft.eu) CKM Browning M2 (custom zmodyfikowany na HPA przez HPAirsoft.eu) Glock-17 (KWA) Beretta M9 (WE) Remington 700 (VSR-10 Tokyo Marui) MP5 (CYMA) FAMAS (Tokyo Marui) Thompson (CyberGun) Strzelby Mossberg 500 i inne (AGM, CYMA) rewolwer Dan Wesson (ASGDK) granatniki: AT4 (Deep Fire), M72 LAW (Deep Fire) i Carl Gustav (Ivan Technology) strzelające granatami TGI.

Ograniczenia mocy replik (maksymalne prędkości wylotowe kulki 0,20g w stopach na sekundę FPS)

  • Repliki szturmowe: 450 FPS
  • Repliki wsparcia: 500 FPS
  • Repliki powtarzalne: 550 FPS
  • Repliki samopowtarzalne: 500 FPS
  • Repliki do gry na małe odległości: 350 FPS i tylko ogień pojedynczy.

Co TRZEBA zabrać ze sobą:

  • sprawdzone buty terenowe (oddychające, wodoodporne, rozchodzone, w niejaskrawych kolorach);
  • atestowane okulary ochronne;
  • kurtka lub poncho lub kombinezon przeciwdeszczowy ;
  • rękawice taktyczne;
  • preparat na komary i kleszcze;
  • śpiwór;
  • plecak w stonowanych kolorach o pojemności 15-30 litrów;
  • legitymację lub inny dokument tożsamości;
  • zestaw do higieny osobistej i ręcznik;

Co WARTO zabrać ze sobą:

  • karimatę;
  • duże ilości dobrej jakości skarpet i koszulek w stonowanych kolorach, bielizna termoaktywna;
  • niezbędnik z bezpiecznym, składanym nożem (np. scyzoryk);
  • latarka czołowa z czerwonym światłem oraz latarka taktyczna;
  • krem z filtrem;
  • spodenki sportowe, strój kąpielowy;
  • igłę i nici;

Zakwaterowanie i wyżywienie:

Uczestnicy kolonii wojskowych dla młodzieży zakwaterowani są w pokojach 2-8 osobowych ze wspólnymi łazienkami na korytarzu. Wyżywienie stanowią 3 pełne posiłki. Podajemy dwudaniowe, domowe obiady oraz śniadania i kolacje w postaci bogatych, szwedzkich bufetów. Nasza kuchnia jest bardzo dobrze oceniana przez uczestników.

Kontakt:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook