Battle of Mostar


Szczegóły wydarzenia


Na początku chcielibyśmy wszystkich przeprosić, za liczne komplikacje przez które musieliśmy zmienić termin, ale ten jest ostateczny i impreza odbędzie się na pewno!

W czasie wydarzenia oferujemy wam:

  • Pakiet startowy: mapy, bandaże, dokumenty(fabularne), listę kryptonimów.
  • Koordynację działaniami bezpośrednio ze sztabów, obie strony konfliktu mają już ustalonych dowódców, dodatkowo pomagać im będą obecni na miejscu żołnierze zawodowi.
  • Zabezpieczenie łączność po obu stronach konfliktu za pomocą radiostacji stacjonarnej i wojskowego systemu antenowego, działającego na częstotliwościach PMR. Łączność dowódcy plutonów-dowództwo w sztabach.
  • Zapewniamy ,,sędziów” którzy będą pilnować zasad w czasie wydarzenia.
  • Zapewniamy ,,socjal” tzn przygotowujemy grilla aby każdy mógł sobie przygotować coś ciepłego do jedzenia, kawę herbatę, wodę oraz tak jak ostatnio stoliki namioty itp.
  • Naszywki stron konfliktu jako system rozpoznania swój-obcy (bez taśm) aby przed prowadzeniem ognia trzeba było przeprowadzić rozpoznanie. 
  • Spora ilość fantów dla urozmaicenia rozrywki np bandaże niezbędne dla ratowania rannych, racje żywnościowe, flagi, wyposażenie baz terenowych.
  • Teren zostanie urozmaicony o umocnienia (worki) oraz polowe telefony (na kable) .
  • Przemyślane misje, przedstawione w formie multimedialnej, które nie podlegają zasadzie “idź tam i strzelaj”.
  • Zdjęcia robione przez fotografa oraz drona. Możliwe że uda się nagrać jakiś ciekawy filmik z lotu ptaka.

Scenariusz:

W roku 2017 poprzez kryzys gospodarczy i społeczny w Bośni i Hercegowinie narastały nastroje antyrządowe. Kraj ten nie był w stanie poradzić sobie z ogromnym zadłużeniem z powodu słabej sytuacji polityczno-gospodarczej. Podział społeczności, uciskanie jej oraz jawny wyzysk zaczął doprowadzać do fali protestów i manifestacji które objęły cały kraj. Poziom gniewu i złości obywateli doprowadzał do coraz to agresywniejszych protestów, w konsekwencji kraj przerodził się w państwo policyjne, obywatele stracili jakiekolwiek prawa, przeradzając tą katastrofę polityczno- gospodarczą w wojnę domową. Zapoczątkowana została ona przez zamachy bombowe na infrastrukturę : elektrownie, fabryki, gazociągi, rurociągi, atakowane były nawet budynki rządowe. Politycy tego państwa zostali zmuszeni do wprowadzenia wojsk na teren swojego kraju w celu zaprowadzenia porządku na własnym terytorium doprowadzając do zaciętych walk między opozycją a rządem. Całej sytuacji przyglądało się dowództwo NATO , które z obawy o rozpowszechnieniu się konfliktu wysłało swoje wojska, aby te wsparły armię rządową stając w raz z nimi na przeciw opozycji i jej wojskom. Wspierających opozycję jednak nie brakowało, ludzie mimo braku perspektyw na wielkie zmiany liczą na zyski materialne więc konflikt trwa nadal . Pierwsza zmiana wojsk Natowskich dobiegła końca. Z dniem 29.10.2017 do miasta Mostar będącego wciąż punktem zapalnym przybywa druga zmiana.

Regulamin:

  1. Każda osoba biorąca udział w rozgrywce oraz przebywająca na terenie spotkania, znajduję się tam na własną odpowiedzialność i nie może żądać od organizatorów jak i innych graczy jakichkolwiek roszczeń prawnych w związku z utratą zdrowia na terenie rozgrywki.
  2. W miejscu spotkania znajdują się miejsca niebezpieczne które zostaną zabezpieczone za pomocą taśm. Kategorycznie zabrania się przebywać na terenie ogrodzonym taśmami. Osoba która zostanie zauważona przez organizatorów, sędziów lub inny gracz poinformuje o takim zdarzeniu zostaje natychmiast wyproszony z miejsca rozgrywki, bez tak zwanej drugiej szansy.
  3. Na terenie spotkania będą przebywać sędziowie jawni (w kamizelkach odblaskowych) jak i ukryci wśród graczy. Maja prawo upomnieć gracza gdy dopuści się tak zwanego ,,terminatorstwa” nieprzestrzegania zasad fair-play. Fakt ten zostanie zanotowany w ,,dokumentach” które otrzyma każdy gracz, informacja zostanie także przekazana organizatorom. W przypadku gdyby gracz sprzeciwiał się sędziom na miejsce zdarzenia przybędą organizatorzy wyjaśnić spór. Sędzia ma obowiązek pokazać upominanemu informację o tym jaką sprawuje funkcję, która zamieszczona zostanie również w dokumentach.
  4. Podczas zabawy należy pamiętać o bezpieczeństwie innych graczy jak i swoim, oraz respektować zasady społeczeństwa airsoftowego tak zwany PASG zamieszczone na witrynie www.WMASG.pl. 
  5. Na terenie zostanie wyznaczona STREFA CQB (zostanie ona również oznaczona). Na tym obszarze strzelać można tylko i wyłącznie replikami do CQB (moc do 380fps) Do/z strefy można używać replik powyżej 380fps w odległości nie mniejszej jak 20 m
  6. Limity FPS poza strefą CQB to
    – do 350fps (strefa cqb) semi/seria
    – powyżej 480fps tylko semi
    – powyżej 520fps zakaz strzelania z odległości mniejszej jak 15m, obowiązek posiadania i używania drugiej sprawnej repliki do 380fps w tak zwanych bliskich kontaktach z przeciwnikiem (15m) 
  7. Każdy gracz przed rozpoczęciem rozgrywki musi przejść przez proces rejestracji. Należy (nie koniecznie w tej kolejności)
    wpisać się na listę obecnych (gracz otrzyma ,,dokumenty” do rozgrywki)
    sprawdzić w wyznaczonym miejscu moc repliki (zostanie wpisana w dokumenty)
    sprawdzić do którego plutonu został przydzielony (lista będzie wyświetlana na bieżąco na FB/WMASG, jednak może ulec zmianie.
  8. Zabrania się strzelania do pojazdów. Podczas rozgrywki organizatorzy lub sędziowie mogą z nich korzystać. 
  9. Każdy gracz zobowiązany jest do posiadania ,,czerwonej szmaty” w razie trafienia. Na respy poruszamy się zgodnie z zasadą ,,trupy nie gadają” jak i nie strzelają.
  10. Zabrania się strzelania przed rozpoczęciem rozgrywki. Strzelać można w wyznaczonych do tego miejscach na miejscu zbiórki. Zakaz obejmuje również parking. 
  11. Nadmieniamy iż teren jest terenem prywatnym, zabrania się wiec strzelania do znaków drogowych, oraz innych aktów wandalizmu, za uszkodzenia mienia gracz może być pociągnięty do odpowiedzialności finansowej.
  12. Rozgrywka przeznaczona jest tylko dla graczy powyżej 18 roku życia.

Zasady:

MEDYK: w każdym plutonie będzie 1/2 medyków. Będą oni oznaczeni czerwonym krzyżem na ramieniu (opaska). Każdy z nich posiada kilka kopert w których zawarta jest informacja o obrażeniach gracza. Gdy gracz zostanie trafiony medyk podchodzi do ,,postrzelonego” i losuje koperty. W kopercie znajduje sie informacja w jakim stanie jest poszkodowany, oraz co ma zrobić aby go uratować ( np zabandażować dłoń lub usztywnić nogę). Opatrunek, gracz może zdjąć dopiero w sztabie lub polowym szpitalu. Jeśli gracz zostanie postrzelony jeszcze raz od razu udaje się na respa. Opatrunek oddaje osobie funkcyjnej w respie.
RESPY: Respy znajdują się w 2 bazach dla każdej strony (zaznaczone gwiazdami na mapie) Jest to sztab oraz szpital polowy. Resp trwa 45 minut czas ten może zostać skrócony podczas rozgrywki przez odpowiednia liczbę racji żywnościowych lub innych fantów.
RACJE ŻYWNOŚCIOWE: Na terenie rozgrywki zostały rozmieszczone w różnych miejscach fanty takie jak bandaże strzykawki lub racje żywnościowe. Racje służą do zmniejszenia czasu respa. 15 Racji = 10 minut krótszy resp. 

STRZYKAWKI/CUKIERKI/ENERGETYKI: są to fanty przeznaczone dla medyka których używa ich podczas leczenia trafionych graczy. Może zdarzyć się że medyk w kopercie będzie miał napisane że aby uratować pacjenta musi podać mu energetyka lub cukierka i zabandażować nogę. Jeśli których z fantów brakuje pacjent udaje się na respa. Znalezione fanty należy przekazać medykowi, nadmiar magazynować na respach lub w sztabie. 

TRUPY: trupem zostaje się poprzez postrzelenie w jakąkolwiek część ciała. Trup oznaczony jest kamizelką odblaskową lub też czerwoną szmatą, osoba będąca trupem, lecz nieposiadająca oznaczenia traktowana jest jako aktywna i może zostać ponownie postrzelona. Trupy nie mówią i nie strzelają.

SZTABY: w sztabach znajdują się dowódcy stron, którzy omawiają strategię i wydają rozkazy, o ewentualnych zmianach informują na radiu. Każdy sztab wyposażony będzie w radiostację, więc nie będzie najmniejszego problemu z łącznością. Sztaby nie są strzelające, wyjątek stanowi wydanie przez dowódcy komendy o waleczności sztabów, wtedy biorą czynny udział w walce.

POLE ROZGRYWKI: na mapie przedstawiony będzie teren, który “gra” , miejsce niebezpiecznie i wyłączone z gry będą oznaczone czerwoną taśmą, tym samym zabrania się przekraczanie jej. Jeśli sędzia lub organizator zauważy ,że ktoś przechodzi przez taśmę, od razu zostaje wydalony z terenu rozgrywki.

LIMIT FPS: maksymalna ilość fps, którą dopuszczamy do gry to 650 na kulkach 0,2g. Na terenie znajduje się strefa cqb(obejmuje cały teren w promieniu 30m od budynków) , strzelać w niej mogą jedynie repliki posiadające moc do 350fps. Do strefy, jak i z niej można strzelać większą mocą. 

  • 1-350fps – semi/auto w strefie cqb
  • 350-480fps – możliwość prowadzenia ognia ciągłego poza strefą cqb
  • powyżej 480 fps – prowadzenie tylko i wyłącznie ognia pojedyńczego
  • powyżej 520 fps – zakaz strzelania z odległości mniejszej niż 15min i obowiązek posiadania repliki do tak zwanych bliskich spotkań z przeciwnikiem (1<15m)

AMUNICJA: amunicję możemy uzupełnić tylko i wyłącznie w sztabie.

Zapisy:

Zapisujemy się na wydarzenie poprzez napisanie wiadomości prywatnej do Jarka Polewczka lub Marka Nawrota. Wiadomość musi zawierać imię, nazwisko, wiek, ilość fps i stronę konfliktu do której chce dołączyć uczestnik (Rebelianci/NATO).  W razie zapisu drużyny prosimy o podanie nazwy.

Koszty:

Jedynymi kosztami jest 30zł płatne w dniu imprezy.

Więcej na: https://www.facebook.com/events/1813380665619417

One thought on “Battle of Mostar

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook